Opracowanie strategii i dostarczenie planu strategicznego, który zakłada zrównoważony rozwój – wzrost sprzedaży w celu rozwinięcia struktury wewnętrznej i usprawnienia procesów, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu bezpośredniego zaangażowania właściciela w codzienne operacje, takie jak administracja i obsługa klienta.
Projekt zaczęliśmy od szczegółowego przeanalizowania rynku komorników sądowych. Zapoznaliśmy się z najnowszymi regulacjami prawnymi dotyczącymi pracy komornika. Ponadto poznaliśmy działania konkurencji bezpośredniej i pośredniej. Mając takie podstawy, zbadaliśmy główne obszary działalności firmy – proces sprzedażowy, działania marketingowe oraz procesy związane z obsługą klienta. W konsekwencji zidentyfikowaliśmy potencjał rozwojowy i luki wymagające poprawy. Zdefiniowana na nowo buying persona, przeprowadzona segmentację klientów i analiza produktowa pokazała nam duży potencjał na dosprzedaż. Zaproponowaliśmy również nową strategię marketingową w zakresie kanałów dystrybucji, polityki cenowej oraz komunikacji marki. Poza tym zarekomendowaliśmy usprawnienie procesu obsługi klienta i wdrożenie programu przeniesienia wiedzy oraz odpowiedzialności z właściciela na podwładnych.
Biznes zatwierdził zaproponowaną strategię sprzedażowo – marketingową, która prognozuje wzrost zysku o 26%, niezależnie od zwiększonych kosztów na rekrutację, szkolenia i motywacyję pracowniczą. Działania operacyjne firmy zaplanowaliśmy tak, aby właściciel mógł skupić się na strategii i zarządzaniu. Cała strategia została opisana i przedatwiona w postaci planu strategicznego.