fbpx

Strategia marketingowa

marketing

Strategia marketingowa

Każda firma potrzebuje strategii marketingowej!

To, że dobra strategia marketingowa buduje wizerunek firmy i wspiera sprzedaż jest wiedzą powszechną. Abecadło każdego właściciela firmy! Zadam więc proste pytanie, co robisz drogi przedsiębiorco, aby promować swój biznes?

Strategia marketingowa – oczekiwania, a rzeczywistość

Moja firma zatrudnia 7 osób. Branża IT, usługi i produkty dobrze się sprzedają…
Oczywiście mam stronę internetową, którą pozycjonuje mi firma zajmująca się SEO. Oni też prowadzą dla mnie kampanie w wyszukiwarce Google. Założyłem profil na Facebooku, ale tutaj oddaję pole do popisu mojej córce, studentce, która i tak spędza w social mediach mnóstwo czasu. Wie o czym tam się mówi, potrafi porozumiewać się językiem internautów i coś mi wrzuca od czasu do czasu. Mam również profil na LinkedIn, na który rzadko  wchodzę, ale jakiś ślad zostawiam. Kogoś polecę, coś komuś skomentuję, a czasem nawet sam stworzę krótki post. No i jeszcze wydaję nieduże pieniądze na kampanie na Facebooku. Kiedyś utworzyłem bloga, by pisać eksperckie artykuły, ale na to już zupełnie nie ma czasu!

Dużo nie zawsze znaczy dobrze!

Sporo tych działań i konkretne pieniądze, które są wydawane każdego miesiąca na bycie widocznym w internecie – pozycjonowanie i kampanie w social mediach. Niby oszczędnie – bo córka, bo sam…, ale rocznie jest to około 30 tys. złotych. Czyli uzbierała się całkiem niezła sumka! No właśnie, a jaki jest zwrot z tej inwestycji?

  • Twoje działania marketingowe są spójne, a przekaz kierowany do klientów i potencjalnych klientów jest zawsze jednoznaczny?
  • Kampanie reklamowe, które wdrażasz mają strategię i pomysł, nigdy nie rządzi nimi przypadek?
  • Rezultaty prowadzonych działań są dokładnie takie jakich oczekiwałeś?
  • Monitorujesz i poprawiasz to, co nie jest skuteczne, aby osiągnąć założony cel?

To tylko niektóre z pytań.
Odpowiadając na nie sam szybko zrozumiesz czy sensownie wydajesz zarobione pieniądze. Nie o ilość przecież chodzi, a o skuteczność!

Strategia marketingowa – klucz do sukcesu

Strategia – na pewno wiele razy słyszałeś to słowo, w przeróżnych kontekstach.
Dlaczego  jest ona tak ważna?
Jasno opracowana strategia marketingowa, na postawie określonej wcześniej misji i wizji firmy, pomoże Ci zdefiniować cele, które chcesz osiągnąć. Pokaże jasny oraz spójny obraz zarówno twoim pracownikom, jak i kontrahentom, obecnym czy potencjalnym klientom. Poczuj i zdefiniuj potrzeby swoich odbiorców, a wtedy będzie ci łatwiej dobrać do tego odpowiednie działania marketingowe, które zachęcą do współpracy i skorzystania z twojego produktu lub usługi.

Przygotuj kompleksowy plan marketingowy. Dostosuj działania do klienta, jego cech i miejsca występowania. Określ, z jakich kanałów dotarcia skorzystasz i jakie narzędzia zastosujesz, aby dotrzeć do klientów. Bądź precyzyjny! Przypisz odpowiednie koszty.

I jak powiedział Winston Churhill

„Bez względu na to jak świetna jest strategia, zawsze powinieneś patrzeć na rezultaty.”… czyli dobrze mierz efekty!

Zapraszamy do kontaktu kontakt@doradztwowbiznesie.pl